Τελείωσε το Β’ Τρίμηνο και έφτασε η ώρα των βαθμών. Οι μαθητές/τριες των τάξεων Γ’ και Δ’  θα αξιολογηθούν με τα γράμματα Α, Β, Γ και οι μεγαλύτερες τάξεις με αριθμούς 10, 9, 8 κτλ.

Πάντα σε αυτές τις περιόδους ξεκινά μια κουβέντα σχετικά με τη χρησιμότητα των βαθμών. Πολλά παιδιά υποστηρίζουν ότι οι βαθμοί είναι χρήσιμοι γιατί τα βοηθούν να καταλάβουν πόσο καλά τα έχουν καταφέρει στα μαθήματα. Υπάρχει όμως και η αντίθετη άποψη που λέει ότι οι βαθμοί δεν έχουν και μεγάλη χρησιμότητα καθώς δε φανερώνουν τι γνωρίζει καλά κάποιο παιδί ή πού δυσκολεύεται.

Είναι χρήσιμοι οι βαθμοί στο Δημοτικό σχολείο;

Εσείς τι πιστεύετε; Είναι τελικά χρήσιμοι οι βαθμοί στο Δημοτικό Σχολείο;

 

Όχι  Σμαράγδα Α.
Κατά την γνώμη μου στην αριθμητική βαθμολογία υπάρχουν περισσότερα μειονεκτήματα παρά πλεονεκτήματα. Αρχικά οι μαθητές σε μικρή ηλικία είναι πολύ ανταγωνιστικοί, έτσι τους ενδιαφέρει μόνο να πάρουν καλύτερο βαθμό από τους άλλους και χάνουν την ουσία. Επίσης πιστεύω πως οι βαθμοί δεν χρειάζονται και απλά αγχώνουν τους μαθητές. Έτσι και αλλιώς οι βαθμοί είναι τυπικοί. Αν ο δάσκαλος βάζει εύκολα μεγάλους βαθμούς, οι μαθητές επαναπαύονται και δεν προσπαθούν πια να γίνουν καλύτεροι.
Έτσι σύμφωνα με όσα ανέφερα παραπάνω πιστεύω πως οι βαθμοί στα δημοτικά σχολεία πρέπει να καταργηθούν. Καλύτερα θα ήταν, αντί για βαθμούς, οι δάσκαλοι να συζητούν με τους γονείς για τα προβλήματα που έχει κάθε μαθητής, ώστε να μπορέσουν να βρούν έναν τρόπο λύση για να τους βοηθήσουν όλους!

 

Όχι Γιώργος
Πιστεύω πως οι βαθμοί δεν είναι χρήσιμοι στο Δημοτικό γιατί ο βαθμός καμιά φορά σε κάποιο μάθημα μπορεί να μην είναι σωστός. Έτσι ο μαθητής στεναχωριέται και ίσως να μη θέλει να προσπαθήσει άλλο. Επιπλέον με τους καλούς βαθμούς χαίρονται οι γονείς και με τους κακούς μαλώνουν τα παιδιά τους!!!

 

Όχι Σοφία
Σύμφωνα με την άποψή μου οι βαθμοί δεν είναι χρήσιμοι στο Δημοτικό διότι ένα παιδί μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι έχει ελλείψεις σε κάποιο μάθημα από μόνο του. Επιπλέον μπορεί κάποιο παιδί εξαιτίας κακού βαθμού σε κάποιο μάθημα να στεναχωρηθεί και να σταματήσει να προσπαθεί. Επίσης ο  άριστος βαθμός μπορεί να κάνει ένα παιδί να γίνει πιο ανταγωνιστικό στο μέλλον κάτι που δε θεωρώ ότι είναι καλό.  Από την άλλη οι γονείς θα πρέπει να επικοινωνούν με τον/την δασκάλα/ο του παιδιού τους για να ενημερώνονται για την πρόοδό του.

 

Ναι  Ραφαέλα
Πιστεύω πως οι βαθμοί στο δημοτικό είναι χρήσιμοι, γιατί σιγά-σιγά βάζουν τα παιδιά σε ένα πιο ανταγωνιστικό κλίμα. Στο γυμνάσιο και στο λύκειο θα παίρνουν βαθμούς με κλίμακα το 20. Αν στο δημοτικό δεν παίρνουν καθόλου βαθμούς θα τους είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούν μια χαμηλή βαθμολογία.

 

Ναι  Άρτεμις
Οι βαθμοί στο δημοτικό είναι χρήσιμοι, αλλά δεν μπορούμε να ξέρουμε τη βελτίωσή μας, τι κάναμε λάθος ή που χρειαζόμαστε βοήθεια αν δούμε ένα 9 ή 8. Θα έπρεπε δίπλα στο βαθμό μας να είναι γραμμένος ο λόγος για τον οποίο πήραμε αυτόν τον βαθμό και τι θα έπρεπε να κάνουμε για να τον βελτιώσουμε. Επίσης οι δάσκαλοι θα πρέπει να μιλάνε στους γονείς για να τους βοηθήσουν και να είναι ενημερωμένοι.

 

Όχι  Ιρίνα
Οι βαθμοί στο δημοτικό δεν είναι χρήσιμοι, γιατί ένα 8 ή ένα Β δε βοηθούν το παιδί και τους γονείς του να καταλάβουν που δυσκολεύεται.  Γί αυτό το λόγο θα πρέπει οι γονείς και τα παιδιά τους να ενημερώνονται με διαφορετικό τρόπο. Για να είναι τα παιδιά πιο σοβαρά και περισσότερο υπεύθυνα σε αυτό που κάνουν θα πρέπει να παίρνουν κάποια ανταμοιβή π.χ. γλυκά ή κάτι τέτοιο.

 

Όχι  Δημήτρης
Πιστεύω πως οι βαθμοί δεν είναι χρήσιμοι διότι προκαλούν άγχος στους γονείς και τα παιδιά. Επίσης είναι πιθανό να δημιουργήσουν ένταση στο σπίτι σε περίπτωση πολύ χαμηλού βαθμού. Επιπλέον οι βαθμοί δε δείχνουν ακριβή στοιχεία για την επίδοση του μαθητή.

 

Όχι  Αργυρώ
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να καταργηθεί η βαθμολογία στο δημοτικό και υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το πιστεύω αυτό. Αρχικά με το να παίρνει το παιδί έναν βαθμό που αξιολογεί την επίδοσή του σε κάθε μάθημα δεν μπορεί να καταλάβει αν και πού αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία ή κάτι που δεν έχει καταλάβει καλά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βελτιωθεί. Επίσης μπορεί να γίνει αιτία για τους μαθητές, να θέλουν μόνο τον βαθμό και να μην ενδιαφέρονται για την ουσιαστική γνώση. Επιπλέον μπορεί να προκαλέσει άγχος στον μαθητή ή ακόμα και να κάνει τους μαθητές πιο ανταγωνιστικούς μεταξύ τους. Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι η βαθμολογία στο δημοτικό δεν βοηθάει πολύ τους μαθητές και για αυτό πρέπει να καταργηθεί.

 

Όχι  Ιωάννα
Πιστεύω ότι οι βαθμοί δεν είναι χρήσιμοι διότι μπορεί ένα παιδί να πάρει 7 ή 8 και να νιώσει άσχημα που δεν τα κατάφερε. Δεν χρειάζονται οι βαθμοί γιατί μπορεί ο δάσκαλος να εξηγήσει στους μαθητές τι δεν ξέρουν καλά και βελτιωθούν.

 

Όχι  Απόστολος
Θεωρώ πως τώρα που ήδη υπάρχουν, θα ήταν περιττό να καταργηθούν γιατί τώρα όλα τα παιδιά του Δημοτικού συνδυάζουν κάπως το διάβασμα με τον βαθμό που θα πάρουν. Ενώ εάν από την αρχή της ζωής τους δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι οι γνώσεις τους θα βαθμολογούνταν θα προσπαθούσαν περισσότερο. Ο βαθμός είναι κάτι σαν απειλή που σου λέει ότι αν δεν τα πας καλά θα πάρεις κάτι χειρότερο, χωρίς να ξέρεις τι ακριβώς είναι αυτό που κάνεις λάθος.

 

Όχι  Μάνος
Η άποψη μου είναι πώς στα σχολεία πρέπει να υπάρχουν βαθμοί. Όμως με την διαφορά πώς όταν μια δασκάλα δώσει έναν βαθμό πρέπει να αιτιολογεί γιατί έδωσε αυτόν τον βαθμό. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει ένας πίνακας αξιολόγησης ο οποίος θα αναλύει τις ικανότητες μας σε κάθε μάθημα.

 

Όχι  Φίλιππος

Οι σχολικοί βαθμοί δεν είναι χρήσιμοι γιατί «κατακρίνουν» τον μαθητή. Αν ένας μαθητής πάρει στο τρίμηνο 8 δε θα γνωρίζει τον λόγο και θα απογοητευτεί, ενώ αν πάρει 10 μπορεί να πάρει πολύ θάρρος και να μην προσπαθήσει αρκετά στο επόμενο τρίμηνο.

 

Όχι  Σμαράγδα Κ.
Πιστεύω ότι οι βαθμοί έχουν μικρή χρησιμότητα, διότι δε βοηθούν τον μαθητή να καταλάβει πού δυσκολεύεται στα μαθήματα. Επίσης φέρνουν συγκρούσεις ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά.
Τις περισσότερες φορές τα παιδιά στεναχωριούνται με τους χαμηλούς βαθμούς. Θα ήταν προτιμότερο ο δάσκαλος να κάνει μια συζήτηση με τον μαθητή ώστε να του δώσει να καταλάβει πού δυσκολεύεται και πού πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο. Κατά τα άλλα οι βαθμοί δείχνουν πού είναι καλός ένας μαθητής και πού όχι.